V této situaci není možné tvrdit, že je již dnes jakkoliv prokázáno, že „…z hlediska zájmů města Brna je výhodnější trasování D43 v tzv. Bystrcké stopě“. Pokud je toto tvrzeno bez ohledu na současnou situaci v oblasti MČ Bosonohy, pak to je naprosto nepřijatelné. MČ Bosonohy po několik let provozovala kontinuální měření prašnosti a  bylo provedeno porovnání s měřeními na stanici města Brna v Brně-Bohunicích (Brno-Lány). Údaje z obou stanic vykazovaly vysokou shodu. V obou letech byly na obou stanicích překročeny zákonné limity. Bylo zjištěno, že znečištění naměřené v  Bosonohách bylo dokonce významně vyšší než v na stanici Brno-Lány. Primární povinností města je jednat s Jihomoravským krajem a všemi státním orgány s cílem zajistit nápravu existujícího protiprávního stavu v  Bosonohách a  ostatně zřejmě na celém jihu Brna. V celém tomto kontextu je nutné striktně odmítnout postup Komise RMB pro územní plánování a požadovat nápravu této situace. Za městkou část Bosonohy Vás osobně, RMB i  celé Zastupitelstvo Brna vyzývám, aby byla provedena co nejrychlejší náprava protiprávního stavu v  Brně-Bosonohách i v jeho okolí. Ocením Vaše stanovisko, abych mohl informovat občany MČ Bosonohy. Dovoluji si dodat, že pokud by se otázka preference pro D43 přes MČ Bosonohy měla projednávat na Zastupitelstvu města Brna, pak si Vás dovoluji požádat, aby toto podání a výzva MČ Bosonohy k nápravě protiprávní situace byla před jakýmkoliv jednáním o této věci v písemné formě předána všem zastupitelům města. Miroslav Sojka Starosta MČ Na vědomí: RNDr. Martin Ander, PhD, náměstek primátora

Bosonožští oslavenci Duben Věra Topinková – 70 let Blahopřejeme a přejeme do dalších let hodně zdraví a životní energie. Rádi bychom tímto způsobem popřáli všem našim spoluobčanům, potřebujeme však souhlas s možností uveřejnění ve zpravodaji. Formulář byl přiložen v dubnovém zpravodaji nebo je možno vše vyřídit na úřadě městské části.

bosonožský zpravodaj 4/2017

3

úvodem co se děje sport kultura škola, školka, bosa od čtenářů mč bosonohy z radnice

Zásady JMK přijaté krajem v roce 2016 nakonec nerozhodly o trasování dálnice D43 a problém byl nesprávně odsunut o řadu let s tím. Nicméně nyní je krajem připravovaná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“. V zadání studie je jasně uvedeno, že studie má posoudit podmínku přijatelnosti pro D43, tj. že v žádné lokalitě nedojde vlivem D43 k nárůstu zátěže nad legislativou stanovené limity. V naší MČ už zákonné limity překročeny jsou.